22 August 2011

Sape Nak Jelaskan??

Assalammualaikum wbt.

Pernah tak dengar?

Sesiapa yang memberi makanan kepada orang berpuasa walaupun dia tidak berpuasa akan mendapat ganjaran daripada Allah SWT.

Tapi....aku musykil, macam mana kalau orang berpuasa beri makanan kepada yang tidak berpuasa atas niat membantu?

Setiap hari aku kena bagi makan dekat anak buah aku 2 orang tu. Padahal aku puasa. Terliur je tengok. Dengan kesabaran ku tempuh juga. Lepas makan nasi, mesti nak makan buah. Buah epal?? Tergugat juga iman. Huhuhu. :(

Siapa boleh jawab soalan ni aku kasi hadiah. Hehe. Takde lah. Biar Allah je kasi ganjaran pada sesiapa yang beri penjelasan. Terima kasih.

Sekian sahaja dari saya yang blur + musykil. Salam.

*sharing is caring. share la dengan saya.*

1 comment:

muaz said...

buat baik dapat lah pahala macam biasa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...