03 May 2014

Coming Again!

Assalammualaikum.

Hai bloggers! Happy Saturday! Dalam kesibukan yang tinggal tak sampai 40 hari untuk ke final exam, tak lupa juga pada Ramadhan Al Mubarak yang bakal tiba juga ini. Dalam 59 hari lagi Ramadhan bakal menjenguk kita. Sempatkah kita untuk bersama Ramadhan kali ini?



Jadi sama sama kita prepare untuk bersama Ramadhan. Jikalau kita tak berkesempatan bersama Ramadhan tahun ini, at least kita dah prepare. Ini hanya sekadar pendapat aku lah. First, sekali kita boleh belajar berpuasa dahulu pada bukan Rejab dan Syaaban. Memang suasana dia lain, tapi kita boleh praktis. Rajinkan diri beribadah pada Dia. Lepas tu, inshaAllah nanti pada bulan Ramadhan, kita boleh istiqamah.

Kedua, banyakkan berdoa agar kita berjumpa dengan Ramadhan tahun ini. Bukan apa, ini adalah satu satunya bulan yang semua ornag berkejar akan kebaikannya. Semua orang. Berlipat kali ganda hikmahnya. Tahu kan? Jadi banyakkan berdoa

Setakat ni tu je yang aku mampu kongsikan. Tips lain akan menyusul inshaAllah jika diberi kesempatan. Okaylah. Nak sambung buat kerja. Bye. Jangan lupa kongsikan pada rakan lain juga tips tu. :)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...