03 February 2013

Lovely Sunday

Assalammualaikum.

Lama tak update blog. Entry pertama untuk bulan Februari. Kini aku sedang menjalani proses merehatkan diri di rumahku syurgaku. Hehe. Alhamdulillah. Kesihatan semakin baik, sihat, badan semakin naik. Tapi masih maintain. Tak berapa nak naik. Tapi okaylah. Tak la teruk sangat. Hehe

So, di hari yang berbahagia ini. Hari Ahad yang mulia ini. Aku sesaje nak test dapur mama yang dah lama aku tak singgah. Sesekali je aku singgah sebab sibuk jadi baby sitter kat rumah. Jaga babyku sayang, Umar. Hehe. Hari ini barulah berkesempatan. Plannya dari pagi nak masak untuk lunch ni ..

1) Ikan Bakar
2) Sup Sayur
3) Kuah Asam

Tapi last-last benda lain yang jadi. Haha. Mama habaq mai kat cheq, ada udang. So, kami decide nak masak Udang Masam Manis. Ewahhh. Lepas tu, kami masak Sayur Campur my favourite and lastly Ikan Patin Masak Tempoyak. Gituu kau.


Sayur Campur 

Udang Masam Manis

Ikan Patin Masak Tempoyak

Semua dishes dalam kuali. Keranaa... bila dah masuk je dalam pinggan semua dah standby kat meja makan. Tak sempat snap. So, dengan izin Chef Mama, dapatlah masukkan gambar lauk yang dalam kuali. Hehe.

Lepas tu, makan tak ingat dunia kau. Badan naik macam kena pam dengan pam belon tu. Hey hey hey, fara..jaga sikit badan tu. Stamina kurang nanti susah nak training. Hehe.

Okay, itu saja. Next entry aku cerita pasal perjalanan hidup aku masa pergi camping dengan Hutan Lipur Bukit Bakar. Nantikannnn.. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...