11 March 2012

Trustworthy

Assalammualaikum wbt.

Macam mana rasa tidak dihargai? Rasa macam ni,

'Aku rasa aku dah cukup baik dah dengan dia. Kenapa dia tak hargai apa yang aku buat kat dia eh? Apa salah aku eh? Besar sangat ke salah aku sampai dia benci aku macam tu sekali?'

Pernah tak jadi dalam life korang? Kalau tanya aku, mesti aku pernah rasa macam tu. Tapi cuba kita renungkan balik kesalahan kita pula. Jangan asyik rasa orang yang salah. Kita pun kena tengok diri kita balik.

Sila cermin diri dulu..!! -_-''

Apapun, rasa tak dihargai memang sesuatu yang memeritkan. Umpama kita macam tiang lampu yang berdiri tegak di tepi jalan, tapi tak ada siapa yang perasan kita. Kan? Haha. Perumpaan..amboii..tapi serius, aku memang tak suka bila aku buat sesuatu untuk orang tu, tapi orang tu tak hargai apa yang aku buat. At least cakap, TERIMA KASIH. Itu pun dah buat aku happy.

Ini tidak, aku kecewa adalah. Macam aku ni sangat tidak diperlukan. Kalau aku tak diperlukan, tak payah datang cari aku. Duduk situ diam-diam. Kawan dengan kawan-kawan kau je. Tak perlu minta pendapat aku sebab kau sendiri pun tau kau tak perlukan pendapat aku kan?

Serius, aku kecewa..


Aku susah untuk kecewa kerana apa? Kerana jika aku kawan dengan mana-mana orang pun. Pada hari pertama lagi aku akan letakkan 100% kepercayaan aku pada orang tu. Terpulang pada orang tu dia nak kekalkan kepercayaan itu ataupun reduced kan lagi percent tu.

Kepercayaan.

Kepercayaan yang aku letakkan pada seseorang akan meliputi kesemuanya tidak kiralah aspek apa pun. Tapi once, orang itu break kepercayaan yang aku beri, serius aku memang susah nak add balik kepercayaan tu. Pandai-pandai lah kau nak buat apa. Ada aku kesah? So, jangan break my trust on you friend.


Trust is the most important thing in whatever relationship. Serious. Don't break others trust on you. Beware if you want to do anything. Think first before you decide one thing and do it. Think it deeply. Then, if you confident with you decision, then go.

Okaylah penat membebel pasal kepercayaan dan kekecewaan aku..

Sekian. Salam.

3 comments:

Fadzmie said...

Bagi aku, trust ni benda yang seseorang itu kena earned. Tak boleh cepat nak trust orang tu, nanti makan diri. ;)

headayahchul :) said...

Sy pun snang jee pcaye kt org..tp org yg sy kenal laa :D

Farah Fazira said...

fadzmie, betul jugak tu. :)

headayah : heee..same with me la..itu sbb sy x ske bila org hancurkan kepercayaan yg sy dah bg..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...