07 December 2012

Indahnya Jumaat

Assalammualaikum wbt

Salam jumaat. Hari ini tak tahu kenapa aku rasa tenang je. Walaupun badan tak berapa nak sihat. Otak berserabut sangat. Banyak sangat benda kena buat dalam 2 3 minggu ni. Bila semuanya nak tamat pun aku tahu la. Tapi the best thing is yang berlaku hari ini ialah...

1) Si dia teramatlah concern about me.

Aku tak tahu apa masalah aku semalam. Tapi aku ni bukan jenis yang suka mengadu kat orang kalau aku sakit. Let me keep by myself. Tapi semalam dah tahap kritikal sangat. Aku terpaksa cerita dengan dia orang yang aku percaya selain dari keluarga aku. Then, tak henti-henti telefon bunyi dia nak tanya aku okay ke tak. I'm okay la awak. Don't worry. Tapi, don't worry macam mana pun, bangun-bangun tengok ada 5 miscall. Mesej ada la 1 2 jugak. Tanya aku okay ke tak. Dan bila aku baru nak bukak mata je, handphone bunyi lagi. Rimas memang rimas sebab aku okay. Tapi dia yang terlampau concern dengan aku nak tahu sangat condition aku. So, I let him know. Cerita punya cerita dan tamat. And the end is like this,

"Jaga lah kesihatan awak baik-baik. Jangan la sakit-sakit. Saya tak nak awak sakit. Saya sayang awak. Awak jangan lah sakit, exam dah dekat ni. Kena banyak minum air. Tidur kena cukup, makan tu jangan tinggal. Jangan biar perut kosong. Link-link blog pasal kesihatan tu awak kena baca. Kalau awak malas nak bukak nanti saya printkan untuk awak. Dan one more thing, kalau awak sakit siapa yang nak bagi semangat kat saya kalau saya tak ada semangat. Ingat, jaga kesihatan awak."

Orait awak. Itu je yang aku boleh reply. Maaf, ia datang tanpa aku duga. Sakit ni bukan aku mintak pun. Just doakan aku sihat macam biasa dan boleh bertahan sampai bila-bila. Insyaallah.





2) Sir Hasnun punya nasihat yang di luar jangkaan

First thing about Dynamics is aku suka gila subjek ni. Dan aku cuba untuk tidak gagal. Aku sentiasa berusaha. Dan you know what, tadi aku ada kelas dengan sir. Okay mula-mula kelas macam biasa je. And the end, sir tetiba je bagi special advice. Tak mintak pun. HAHA

"Okay, i hope you all will pass this subject. I really hope it. Jangan repeat this subject because I will not teach anymore next year. I will continue my study on Phd. I want to concentrated to my study because if I teach I cannot focus. Mana nak buat assignment lagi, nak marking paper lagi. Banyak kerja. So, I hope you guys will score on this subject. Do a lot of exercises during weekend. Don't sleep all over the day. Remember the final exam is around the corner. So, struggle. Exam is least than one month only. Focus and focus."

Dah macam akhir of this sem je sir bagi nasihat. Padahal ade lagi 2 minggu nak jumpa sir. Hehe. Btw, sir memang comel. Hihi.



Sebab tu hari ni aku rasa bahagia je. Tenang je. Lagi-lagi hari jumaat kan? Hehe. Salam Jumaat pada semua. Tingkatkan prestasi + always think positive = Ketenangan dirasai. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...