02 January 2012

Pengalaman Mengajar Aku :')

Assalammualaikum wbt.

Apa yang jadi antara aku dan 'dia' terlampau sukar untuk aku cakap. Kadang-kadang aku terfikir kenapa perlu terjadi benda-benda macam tu dalam hidup aku. Kadang-kadang aku rasa tak perlu pun terjadi. Tak mudah nak suka atau minat kat orang lain. Macam aku jugak, aku mudah suka dan mudah membenci jika terjadi perkara yang aku tak suka. Lagi-lagi jika benda tu kena mengena dengan perasaan aku. Aku pasti, semua orang pun pasti akan terasa jugak bila hati dan perasaan dia dimainkan.

Dalam kes aku, aku tak menyalahkan dia. Mungkin aku terlalu berharap dan menunggu 'dia'. Sedangkan 'dia' tak pernah pun peduli tentang aku. Apapun yang berlaku diantara kami sebelum ni, aku akan lupakan. Biarlah ianya menjadi sejarah persahabatan. Pengharapan aku jadi macam sampah je. Aku tak kisah pun actually, tapi sakitnya Allah je tahu.

Aku sentiasa dimotivasikan dengan kata-kata ini,

'Bukan semua yang kita nak, Allah akan beri. Sebab Allah lebih tahu akan kebaikan dan keburukannya. Jadi, Allah beri yang lebih baik dari itu.'

Jadi, aku redha apa yang Allah tentukan. Mungkin kau diciptakan hanya untuk menjadi kawan aku. Bukan pasangan aku. Aku masih bersyukur sebab kau masih diciptakan untuk aku sebagai kawan aku. Aku redha sebab mungkin Allah dah sediakan yang lebih baik dari aku untuk kau. Dan mungkin juga, kau terlalu baik dan sempurna. Tidak sesuai dengan aku yang masih banyak kekurangan ini. 

Aku redha kau dah dapatkan yang lebih baik dari aku. Aku bersyukur sebab kau mampu dan layak dapat yang lebih baik dari aku. Sebab aku tahu aku banyak kekurangan dan amatlah tidak sesuai dibandingkan pilihan kau. Apapun, aku doakan kau dengan dia bahagia bersama. Aku redhakannya. Moga Allah sediakan yang layaknya untuk aku. Terima kasih sebab pernah jadi kawan yang baik untuk aku. Terima kasih banyak-banyak.

Siapapun 'dia' yang aku maksudkan bukanlah satu tanda tanya. Apa yang aku harapkan ialah dia bahagia dengan pilihan dia. Tahniah sekali lagi. :')

*entry tanpa gambar sebab sedang touching.*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...