09 December 2011

Maafkan aku. :'(

Assalammualaikum wbt.

Hari ini hari sangat lah bersejarah. Sejarah la sangat kan. Sejarah sangat sebab pertama kali dalam hidup aku keluarkan air mata aku yang mahal ni sebab lelaki. Bukanlah boyfriend. Ini sebab kawan. Konflik sungguh. Aku tak nak cerita panjang kat sini. Sebab dalam hal ni, aku tau aku salah. Tapi...aku dah mintak maaf kan.

Tapi disebabkan ego kan, aku faham. Ego lelaki dengan perempuan lain. Aku faham sangat-sangat. Jadi, aku sendiri yang buat keputusan untuk membiarkan ego aku yang jatuh dulu. Disebabkan kawan, aku sanggup salahkan diri aku sendiri. Aku tahu, itu salah aku. Semua pun salah aku. Kau tak salah. Maaf ye kawan. Janji tak buat lagi.

Jangan merajuk lagi okay? Aku sayangkan kau sebagai sahabat aku. Kau dah aku anggap sebagai abang aku. Aku tak nak kita putus sahabat. Aku tak nak aku dengan kau bermasam muka. Aku rindukan suasana dulu. yang kau caring kat aku, bagi nasihat, buat lawak, sakat aku. Semua tu aku rindu. Lagi-lagi bila kau sakat aku dengan ayam goreng. :'(

And one more thing, kau sahabat yang baik. Aku tak pernah kawan dengan orang sematang kau. Kau banyak turunkan pengalaman kau pada aku. Aku yang tak matang ini belajar sedikit sebanyak dari pengalaman kau. Cerita-cerita kau buat aku lebih matang. Kawan, jangan merajuk lagi okay. Aku mengaku kesilapan aku.

Sejujurnya aku mengaku itu memang salah aku. Kebodohan aku, mengajar aku sedikit sebanyak untuk jadi lebih matang. Maafkan aku kawan. Jangan marah lagi okay? Kawan macam dulu okay? :))



Buat sahabat, Muhammad Rahman bin Anuar. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...